יום שבת, 7 באפריל 2012

מכתב בבקבוק - הצעת נישואין רומנטית


-->
ההיסטוריה של המכתב בבקבוק
ההיסטוריה של המכתבים בבקבוק מתחילה כבר מלפני כמה מאות טובות של שנים. אחת האגדות התחילו בסביבות 310 לפני הספירה כאשר הפילוסוף היווני תיאופראסטוס השליך לים מספר בקבוקים עם פתקים על מנת להוכיח כי הים המגיעים לים התיכון מקורם באוקיינוס האטלנטי. לאחר מספר חודשים נמצא אחד הבקבוקים של היווני בחופי סיציליה.
מכתב בבקבוק

מכתב בבקבוק הייה לאורך השנים התקווה היחידה של מלחים ויורדי ים ליידע את קרוביהם על עצמם ומצבם, לבקש עזרה, או להעביר מסר חשוב. המהות הטכנית של ההתכתבות בבקבוקים היא כתיבה של פתק, גלגולו לתוך בקבוק זכוכית, איטום הבקבוק ושליחתו לים הפתוח, כאשר זה מונע על ידי זרמים, רוחות וגלים עד שנסחף לפיסת יבשה, שם היא נפתחת על ידי המוצא של ההודעה.

שיטה זו נחשבת ללא אמינה בעליל מחד, אך בימים עברו נחשבה לשיטה חשובה מאוד. משנת 1590 ועד לסוף המאה ה18 ברחבי אירופה נפוץ חוק כי כל המעז לשבור ולפתוח על דעת עצמו בקבוק המכיל בתוכו הודעה צפוי לעונש מוות.

המסע הארוך ביותר של מכתב בבקבוק שתועד הוא של בקבוק שנזרק מסיפון הספינה הרוסית "מנדג'ור" בשנת 1908 במטרה ללמוד את זרמי האוקיינוס ונמשה בשנת 1983 – 75 שנה לאחר מכן.

ומה היום?
בימינו אין צורך לזרוק בקבוק בלב ים כדי להעביר הודעה. ניתן לסמס בפלאפון, לצ'וטט בפייסבוק, ולהעביר הודעת MMS. אבל, כל הרעיון של מכתב בבקבוק מביא איתו ניחוח רומנטי מימים עברו והוא יכול להיות כלי נהדר להבעת רגשות ויצירת עניין והפתעה. בין אם מדובר בברכת מזל טוב ביום ההולדת של בן או בת הזוג, הצהרת אהבה, או הצעת נישואין מיוחדת ומקורית

תארי לעצמך שאת הולכת עם החבר שלך על החוף, ומוצאת בקבוק ובתוכו פתק, את פותחת את הפתק כשההתרגשות הולכת וגוברת בתוכך, ופתאום מופיע על ההודעה שמך ולצידו הצעת נישואין! הצעת נישואין כזאת אי אפשר לשכוח לעולם!
מכתב בבקבוק - הצעת נישואין רומנטית

הדבר החשוב כאן הוא שאת כל זה אפשר לעשות במו ידיכם, כל שאתם צריכים הוא:
  1. בקבוק דקורטיבי, רצוי שקוף או לבן.
  2. פקק לאיטום הבקבוק.
  3. עלי כותרת ולבבות לקישוט.
  4. נייר דקורטיבי לכתיבה.
  5. סרט דק או חוט לקשירת המכתב.
    החנת מכתב בבקבוק
     את המכתב עצמו תוכלו להדפיס על נייר רגיל במדפסת הביתית שלכם או לעצב אותו כאוות נפשכם ובהתאם לטעם בן או בת הזוג כך שתיווצר מתנה מיוחדת בהתאמה אישית.
את המכתב המוכן יש לגלגל בצורת צינור ולהכניס אותו לתוך הבקבוק ולחתום בפקק, רצוי בתוספת שעווה. ליצירת מראה מכובד ומיוחד עוד יותר אפשר להוסיף בתוך הבקבוק סוכריות צבעוניות, קישוטים למיניהם ושאר הפתעות

והרי לכם רעיון להצעת נישואין, רעיון למתנה לחבר או לחברה, ורעיון להפתעה מקורית ומיוחדת שלא תשאיר את הצד המקבל אדיש.
בהצלחה!
רקע נייר ישן - קובץ להורדה בחינם

רקע נייר ישן - קובץ להורדה בחינם

רקע נייר ישן - קובץ להורדה בחינם

רקע נייר עם מראה ישן - קובץ להורדה בחינם

אם אהבתם ורוצים לפרגן, הצטרפו לחברים שלנו בפייסבוק